Byten, returer & reklamationer

Byten och returer
Enligt lag har du som kunde rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din vara. Detta innebär att kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela oss på A V I A N I inom 14 dagar. Ångerrätten gäller endast om varan är i oförändrat skick. Om produkten är plomberad skall den vara obruten. Varan du skickar i retur skall vara väl emballerad och skickas med i originalkartong.
Vara är kundens ägo tills vi har mottagit returen, därför är det väldigt viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten.
Vid retur returneras inte fraktkostnaden. Ifall varan kommer i retur efter 14 dagars ångerrätt får kunden ett tillgodokvitto på beloppet exklusive frakten. Detta meddelas via mail till kund.

Har du handlat fraktfritt och skickar i retur är kostnaden för frakten XX kr som dras av i efterhand.

För att anmäla byte eller retur kontakt du oss snarast möjligt, via mail therese@niftynook.se eller telefon 073-340 96 27.

Reklamationer
Om något är fel med produkten vid leverans, ber vi dig att kontakta oss snarast. OBS! Reklamationen gäller inte om felet har uppkommit på grund av slitage, eller felaktig skötsel. När vi har mottagit den skadade varan återbetalar vi så fort reklamationen har godkänts. Tänk på att varan är ditt ansvar så fort du har hämtat ut den. Vid retur har kunden som ansvar att se till så att varan inte skadas i transporten tillbaka till oss.
Det finns olika typer av reklamation:
– Saknad produkt: Efter kontroll skickas den saknade produkten till dig.
– Felplock: Om fel produkt har skickats, skickar vi ut rätt produkt så fort den felaktiga produkten har kommit in.
– Skadad: Vi skickar ut en ny produkt. Varan ska återsändas till oss.
– Övrig orsak: Kontakta oss på telefon eller mail och berätta vad orsaken är.

Vid retur, byte och reklamation skickar du paketet till följande adress

Nifty Nook
Lockövägen 1
511 68 Hyssna

För din säkerhet rekommenderar vi att skicka spårbara paket. Varan är i din/kundens ägo tills vi mottagit returen.

Transportskador
Vi ansvarar för varor som skadas eller försvinner under leveransen till kunden. Reklamation av transportskador ska meddelas till oss inom skälig tid. Vid mottagande är det viktigt att du som kunde kontrollerar att paketet inte är skadad. Vid retur eller reklamation rekommenderar vi att skicka spårbara paket.

Återbetalning
Nifty Nook betalar tillbaka beloppet inom 30 dagar, från och med det datum vi mottagit meddelandet om utövandet av ångerrätten. Nifty Nook får dock vänta med återbetalningen tills varan har kommit in. Återbetalningen kommer ske till kunden via det betalningssätt som kunden har valt (om du betalade din order med betalkort så sätter vi tillbaka beloppet på samma kort). Om du betalade via faktura så annullerar vi din faktura. Fraktavgiften återbetalas inte.

Ändra & beställa
Avbeställning är möjlig utan kostnad för dig fram till den tidpunkt ordern är skickad.